Våga vara dig själv!

Jag är en tjej med ett otroligt självförtroende! Jag har ett  bättre självförtroende än dom flesta! Men det har inte alltid varit så! När jag var yngre var jag lite av en grå mus som hade dåligt självförtroende. Jag hade flera vänner som alltid skulle bestämma över mig, och för att själva må bra tryckte dom ner andra då oxå mig.  Jag blev mobbad, mobbad för att jag var tjock! Jag vägde 62kg och var 165cm lång. När jag nu ser fotton från den tiden så blir jag iriterad på mig själv, för jag var inte tjock inte överhuvudtaget! Men jag trodde på dom. Hör man samma sak igen och igen och igen är det svårt att inte tro på det! Jag tänkte; jag e ju tjock så då kan jag lika gärna fortsättta stoppa i mig onyttigheter! Det var mitt dåliga självförtroende, som oxå blev sämmre av mobbingen, som tillät mig att då faktiskt till slut bli tjock! 

Så hur har jag då blivit den tjejen jag är idag med det gedigna självförtroendet? Jag har mycket att tacka min älskade vän Kaisa för! En helt underbar människa! Hon såg till att jag accepterade mig själv som jag var. Berättade för mig att dom sidor som jag hatade mest med mig själv var sidor hon gillade. Hon fick mig att inse mina goda sidor, att jag faktiskt hade goda sidor och att jag dög som jag var! Hade det inte varit för henne hade jag nog fortfarande varit en grå mus med dåligt självförtroende den dag idag. Så Kaisa jag vill tacka dig av hela mitt hjärta! Hade det inte varit för dig hade jag inte varit den människan jag är idag!  Jag älskar dig så oerhört mycket!

Men det är inte det lätt, att gå från dåligt självförtroende till ett bra, det händer inte över en natt! Man måste jobba hårt! Man måste våga tycka att man är bra! Att man duger som man är oavsätt! Umgås bara med vänner som får dig att må bra! Energisugare är inget du behöver i ditt liv!

Många går runt med idén att bara dom går ner i vikt och blir smala, så blir allt bra och då blir dom lyckliga. Men så är inte fallet. Jag har en bekant som gått ner 60kg, jag kände inte människan innan den gick ner i vikt så jag vet inte hur den var då. Det jag kan se är att den inte fått bättre självförtroende iallafall. Jag tror nog många fått intrycket av att människan har ett bra självförtroende, men det är absolut inte fallet. Har man ett bra självförtroende behöver man inte trycka ner andra för att själv må bra! Allt den säger handlar om att sätta sig själv i ett bättre ljus och trycka ner andra. Hon säger att folk kallar henne en bitch, bara för att hon är ärlig. Men det är stor skillnad på att vara ärlig och att vara elak. Och hon lutar mer åt andra hållet än mot ärlig. Så att gå ner i vikt är inte lika med bra självförtoende!

Jag är själv inte smal, väger ca 20kg för mycket. Men jag har ett otroligt bra självförtroende ändå! Jag vet att jag är en bra människa, jag är snäll och omtänksam! Jag är duktig. Jag är smart! Så, så länge du kan älska dig själv för den du är, spelar det ingen roll hur du ser ut eller vad andra tycker, du kan ändå ha ett bra självförtroende!

Mitt tips till er som blir mobbade, eller har vänner som kommer med elaka kommentarer, bry dig inte! Lyssna inte på dom! Ta bort dom ur ditt liv. Dom säger såna saker för att dom själva mår dåligt och vill föra över sin smärta på andra! Du är värd mycket mer! Du förtjänar att må bra! Omge dig med saker som får dig att må bra! Och var dig själv oavsett va andra tycker!

Hade någon sagt detta till mig när jag gick på högstadiet, och fått mig att förstå det, hade allt varit så mycket lättare! Då hade offerkoftan hängt kvar i skåpet och aldrig blivit användt! Jag vet att det är lättare sagt än gjort, speciellt om man går i högstadiet. Då är det så viktigt vad alla andra tycker.  Men våga vara er själva! Och lägg inte ner någon tid på negativa människor!

Jag är mig själv oavsett vad folk tycker! Tycker inte folk om mig för den jag är, så är inte det mitt problem. Jag är lycklig ändå!

Så var er själva! Ni är värda det bästa, låt ingen annan påstå nått annat!

All min kärlek till er! ♥
beathe lindbye

Kommentarer
Postat av: Evs

Hej Beathe



Väldigt bra inlägg! Har alltid upplevt dig som glad sprallig och en total frisk fläkt :) keep up the good work.

2011-05-23 @ 08:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback