Dansken & Fingern, två clowner i kamp!

Jag har sen 2001 varit ett stort fan av Klovner i Kamp!  En norsk rapgrupp. Några av dom första som valde att rappa på norska. Vilket dom gjorde otroligt bra och bättre än dom flesta, ävden den dag idag!  Jag verkligen älsakde dom, så otroligt bra var dom! 2006 körde dom sin sista konsert och valde att läga ner klovner i Kamp. Jag har sett dom live 5 gånger och faktikst träffat dom underbara grabbarna flera gånger :) Deras koserter är så sjukt bra!  Grabbarna har gjort lite olika grejer sen dess både tillsammans och var för sig, men det är mycket jag har missat eftersom jag nu bor i sverige!

Och idag så såg jag en komentar en kompis från norge hade skrivit på Facebook, han kollade på Dansken & Fingern. Jag reagerade på engång och förstog att det var två av grabbarna från Klovner i Kamp det handlade om! Mina två favoriter! Dom har nu ett eget tv program som går på norsk viasat 4! Så jag loggade in på visat 4 snabbt som bara den! Och har nu sett två avsnitt av deras program, och vad kan jag säga? Dom är lika underbara som jag kommer ihåg dom!! Programet är skit bra! Grabbarna är jätte roliga! vad jag har saknat dom!

Dansken & Fingern är absolut ett program jag kommer följa! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback