Lite reflektioner...

Jag sitter här och skriver lite i min snygga almanacka som jag köpte på Ordning & Reda i oslo 4 februari :) Och började plötsligt reflektera över hur jag skriver..  Inte så mycket på hur det ser ut, men vilet språk jag skriver på.  I min almanacka, i min dagbok och mina notater, jag allt jag skriver, skriver jag på svenska!  Det är egentligen lite ortoligt! Jag e ju norsk, och har bott i norge 21 av 27år, jag har ju alltid kunnat skriva och prata svenska men norskan har ju alltid varit mest naturlig att använda eftersom det ju är där jag är uppvuxen! Jag vill tro att det inte är ofta nån flyttar till ett annat land och slutar skriva på sitt eget språk!  Dom enda gångerna jag numera skriver på norska är när jag smsar med mina kompisar hemma i norge och nån enstaka statusrad på facebook per år.  Jag hade inte för sju år sen trott att mina dagböcker i framtiden bara sulle vara på svenska! Inte ens när jag är hemma i norge skriver jag på norska i dom...

Problem med att prata norska har jag oxå, så det är nog lika bra att jag stannar i sverige ;P  heheheh

Nu ska jag sluta reflektera o lägga mig istället :P Vi höres imorgon everyone :D Sleep tight don't let the bed bugz bite :D

Kommentarer
Postat av: maja

Det går nog väldigt fort att anpassa sig! Jag blandar hej vilt! tänker, skriver och konverserar på både engelska och svenska. Hah.

2011-03-21 @ 13:45:46
URL: http://savic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback