Konstig resa

Jag har nog aldrig varit på en konstigare resa till norge tror jag...  Jag är van vid att när jag är i norge kan jag se/höra nån enstaka svensk. Och jag själv pratar norska hela tiden jag är i norge (jag vet att dom som känner mig hemma i norge kanske inte riktigt vill klassa min norska som riktig norska längre mer som svorsk, det smyger sig in en massa svensk utan att jag själv vet det :P ) men inte denna gången, för den här resan har varit sjuk :P

På fredag när vi kom till oslo stod markus och väntade på oss, en svensk kille, vi åkte hem till honom där det bodde 5 andra där alla var svenskar! På korgen var dom svenskar, på gatorna var det svenskar, i butikerna var det svenskar.... Vart f*n är alla norrmän?????!?! Även när vi var ute o festade var det svenskar överallt! Det kom fram en grabb till mig på fredagen som var norsk, EN, resten var svenskar, hur är det möjligt?  Vi va ju ändå i norge :P Men kul hade vi iallafall, jättekul!

Och det blev ju inte bättre i bergen, haha, vi bodde hos två tjejer som var svenskar, var på fest hos två grabbar lördag kväll som hör och häpna var svenskar, det som va ännu roligare med grabbarna var att dom var från eskilstuna hihi :) vi träffade på svenskar på gatan... Det e ju helt sjukt! Jag pratade norska med en tjej som heter silje i bergen, det var den norskan i bergen.

Men det var kul :) Inte ofta jag är i norge och bara pratar svenska :) 

Älskade Ylvis från deras show lördag 5 februar :) En helt underbar show!
Bård och vegard, ylvis 4

Kommentarer
Postat av: Charlotte Arnehed

Vad intressant dina poster verkar vara. kommer definitivt läsa dina poster igen! (: Ha en trevlig helg =P

2011-02-21 @ 23:17:01
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback