Eskilstuna-Oslo-Bergen-Ylvis-Bergen-Oslo-Eskilstuna

Yes då ska vi se om vi kan summera den underbara helgen i Norge :) 

Jag och min kompis Stina åkte ju till Norge i helgen för att vi skulle se underbara Ylvis nya show i Bergen! vi åkte fredag morgon 08.09 och var framme i Oslo ca 14.30. Vi åkte hem till Markus, där det som sagt bodde fem andra svenskar :p, vi tog det lite lugnt innan vi började fixa oss och smutta på lite vin ;)  Vi sprang runt på oslos gater för att hitta Ordning & Reda affären, vilket vi oxå gjorde otroligt nog :P Jag kan säga att jag blev lycklig! Men sen hade dom inte kvar den svarta almanackan som jag ville ha :( Men sen tänkte jag.. varför ska jag ha just en svart? En rosa e ju roligare! ;) Så jag gick därifrån med en underbar rosa almanacka för 2011, visar bild på den senare :) Efter det (kl 18.00 ca) kommer vi på att det ska ligga en Friskis vid typ aker brygge där vi var, och eftersom vi är medlemmar av friskis klanen var vi ju tvungna att hitta dit för att se hur dem hade det! :)  Det var riktigt kul att se hur dem hade det :)  Vi hittade sjukaste roddmaskinen :P  Den kan ni se på en bild här under.  Sen gick vi till Ett Glass krogen där Markus jobbade.  Vi satt där i vår egen värld och drack lite, utan att reflektera speciellt mycket över alla andra som var där, då kommer fram en kille till oss och frågar om det är en gaybar, vi bara neeej det är en helt vanlig krog... och så kollar vi oss runt lite och ser att det bara är killar på stället och alla hånglar med varandra typ :p Snacka om att vi satt i vår egen värld :P  Vi var på några andra ställen oxå, där vi dansade o va galna :) Jag drack till o med öl!!?!? Är det nått jag inte gillar så är det det, men jag har bestämt mig för att bli vuxen ;p  hehe
Det hände en riktigt sjuk grej på resan! Vi satt utanför Ett Glass och väntade på Markus för i skulle hem, då kommer det en kille gående och jag bara MARIUS?????!?!?   Han stannar till och bara BEATHE?!?!  Den här killen och jag gick i samma klass ettan till nian (dock paralell klass på högstadiet) och jag har inte träffat han sen vi slutade högstadiet 2000!!  Och sen plötsligt går han förbi den ena kvällen jag var i oslo, han var oxå bara i oslo en natt! Så sjukt! Och så otroligt kul! Det tråkiga var att våran taxi kom så vi var tvungna att dra :( 
Vi sov hela 2-3timmar den natten :P Och den 7timmars långa tågresan till Bergen lördag morgon var lite jobbig :P Bergen är verkligen en vacker stad!! Jag älskar ju gammal arkitektur, gamla hus! Och det har bergen mycket av!  Så jag ska helt klart tillbaka dit!  för vi hade ju ingen tid att spendera på att se oss omkring i staden! Så man får ta en hel helg en annan gång!  :) Ylvis showen var helt underbar!! Dom är så otroligt duktiga! Och deras röster är så bra! Jag blir alldeles till mig bara jag tänker på det! Och från våran stol till scenen var det 30-50cm, vi satt nästan på scen alltså vilket inte var helt fel ;)  För både Vegard och Bård är jätte snygga! :) Det enda som var tråkigt med showen var att den bara var 75minuter lång! Allt för kort! Vi vill ha så mycket mer!  Så nu får man hoppas på att showen blir DVD! Och det snabbt!  Och hoppas på att deras nya tv show inte dröjer för länge!!
Kvällen i bergen blev inte jätte galen, lite vin blev det men stina var så sliten så vi var hemma redan 01.30.. Men det kankse var okej med tanke på att vi skulle sitta på tåg från 07.58 till 22.00 på söndagen :P  Det var en lååååång resa hem kan jag säga :P Man kännde sig lite tom (eller ganska mycket egentligen) på vägen hem... För vi hade fatiskt gått o väntat på den resan och sowen i 101dagar sen var den över på ingenting! Tiden hade gått så snabbt att vi knappt hann reagera!   Så nu ska man försöka fokusera på sitt riktiga liv igen :P

Här kommer en bildbomb från helgen! Tryck på bilden om du vill se den större! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback