Dag 9 - Privat - Min tro

Jag satt och diskuterade just detta på resan till norge faktiskt med stina,  stina är en som inte tror, hon tror inte på gud, tror inte på spöken, eller ett liv efter detta. Hon försökte få mig att förklara vad jag trodde på och varför jag tror.

Hon är en akademiker en som bara tror på det som man kan bevisa och ta på. Jag är nog lite av båda. Jag tror inte på jesus och att gud skapade jorden och eva o adam. Helt hur jorden kom till vet jag inte. Tror jag på the big bang theory? Jag vet inte. Jag vill tro att det finns liv på andra planeter. Jag är inte kristen det är iallafall  säert! efter att ha forskat lite i kristendomens historia så är det inget jag vill förknippas med! Hur dom kan säga en sak och göra en helt annan föra att tryca ner folk är nått jag verkligen inte kan förstå! All den kvinno förtryckningen dom har hållt på med är skandalös! För mig började det faktiskt med Dan Browns Da Vinci Koden, det var där mitt intresse för att ta reda på mer om historien till kristendomen upp genom åren. Och kom då fram till att kristendomen inte var nått för mig! Det var kristendomen jag ville bort ifrån men inte själva tron på gud, tron på nått större! Gud e gud oavsett vilen religion du tillhör! Men religionerna väljer att tolka han/henne på olika sätt. Min sökan började då efter nått jag kände passae mig och den tron jag hade. Jag var på biblioteket och lånade en massa bäöcker om världens alla olika religioner. Men hittade inte riktigt det jag sökte efter, det var några få som var i närheten av det jag vill ha, men de kändes lite för mycket som kultar, men nu menar jag inte det i ond mening. men riktiga religioner vr det jag ville ha. Jag valde att gå en annan väg, min egen väg och hitta det som kändes rätt för mig utan att det absolut behövde vara en religion. Jag har sen ung ålder alltid varit facinerad av egypten och deras otroliga historia, med alla faroer, pyramider och gudar. Jag har nio stycken tatueringar och fem av dom är egyptiska motiv. Jag kom ihåg att jag hade läst om en gud för musik, kärlek och dans. Det som för mig är det absolut viktigaste i livet! Jag bestämde mig där o då för att det var precis henne jag hade letat efter! Det var det jag ville leva mitt liv efter! Hon heter Hathor och är min gud. Hon finns alltid med mig och påminner mig om vad som är viktigt i livet, vad jag vill leva för! Och det är musiken, kärleken och dansen! Hon är oxå gud för nöjen, fertilitet och konst. Det är min tro! Alla får ha den tro dom vill. världen blir en bättre platts om vi älskar mer!
Jag har henne tatuerad på min hud, hon kommer alltid finnas med mig och påminna mig om vad livet handlar om, vad som för mig är det viktigaste!!
Trackback