FÖRBANNAD!!

Jag förstår inte vad folk tänker med vissa gånger!!!   När jag kom hem från Norge och hade varit på IKEA så såg jag fram imot att bara köra bilen fram till dörren och bära inn mina grejer och slappa lite innan jag skulle åka vidare till pappa.
Men när jag kommer till rondellen ser jag att det är kvar massa snö på trottoaren så jag kan inte åka upp den vägen, så jag måste åka fram till Meca och inn den vägen då står det en bil parkerad mitt i gångvägen mellan meca o mig...  Så jag kommer inte in den vägen heller!  Jag bara kände hur det började koka i mitt blod!  För det första så får man INTE stå där (speciellt då man blockerar vägen för ALLA andra, till o med gående har problem med att komma förbi..)  sen så är det INTE första gången dom parkerar där! Pluss att jag är sjuk och har flera kartonger som väger 63kg styck! och kört bil hela dagen.
Att parkera bilen på parkeringen var INGET alternativ!  Så jag kommer fram till att jag får försöka komma inn på trottoaren via övergångsstället för där var det inte så mycket snö. Så innan jag ens hinner komma ur rondellen är det bara att slänga mig in på trottoaren och det gick, så jag kom fram till min dörr med bilen :)  Och hela tiden störde jag mig på att dom inte flyttade på sin bil!  Jag började bära in mina grejer och tänkte dom har säkert flyttat på sig när jag e klar. När jag e klar med o bära in mina grejer har det tagot nästan en timme,  det hårt att bära inn kartonger på 63kg när man e sjuk :p hehe, och bilen står f*n fortfarande kvar!
Jag springer in på meca o kollar om dom vet vems bil det är men dom visste inget.  Jag får då tag i nummret till hyresvärden till nr 27 där bilen står och får portkoden och plingra på o frågar alla om nån vet vems bil det är, men såklart var det ju ingen som hade nåån aning!  Vid den tiden var jag så förbannad så jag trodde jag skulle dö! Och jag är inte känd som den som brukar bli arg!
Jag gick in till mig igen o skrev en lapp... en riktigt snäll lapp.... eller vad säger ni?  hehe
Vart hade han tänkt att andra skulle komma förbi?
Jag bestämde mig för att gå in o duscha o fixa mig för att åka ut till pappa och tänkte då är som säkert borta när jag e klar med det.... men nejdå en timme senare när jag var klar och skulle resa stod den j***a bilen kvar!!  Så jag hade inget annat val än att backa ut i rondellen igen.... för det e ju inte alls farligt!!   Jag blir så arg!   Grejen e ju den att det här gör dom ofta! Blockerar vägen för andra!  Och hade jag inte varit sjuk och tvungen att få in mina saker snabbt för att åka till pappa på engång hade jag kanske inte blivit lika arg... men hallå vad tänker folk med vissa gånger??????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback