Det blir svårt när batteriet är dött....

Jag är inte den som använder min bil så ofta. På vinter händer det typ aldrig, jag är den som alltid går då, men 1 gång per vinter får den komma ut o leka på vägarna och det är när jag ska hem till familjen i norge och fira jul.  Och med tanke på att jag åker till norge på tisdag tänkte jag att det kanske kunde va bra att byta till vinterdäck nu :p Jag har mina däck på däckhotell på typ andra sidan av stan.... vilket just nu känns lite jobbigt om man tänker på snötäcket ute :p
Så vid fem idag gick jag ut för att gräva fram bilen, tänkte så att jag gräver fram den och ser till att jag får ut den från parkeringsplatsen, det tog mig 45minuter att gräva fram själva bilen. Det låg då kvar en stor isblock percis bakom vänster bakhjul som jag för allt i hela världen inte fick loss...  Men tänkte att den tar vi sen nu startar vi bilen o låter den gå en liten stund, trodde jag ja.... För det gick inte att starta bilen, den var döööd :p
Och jag som tänkte åka till däckfirman vid 23.00 för då är det ingen trafik och jag kan ta det lugnt genom stan, parkera bilen och komma tillbaka till däckfirman på morgonen med nycklarna och säga att dom skulle byta däck på den innan helgen, men det gick ju lite sådär när den inte startar :P hahah
Jag måste ju byta till vinterdäck innan helgen eftersom jag ska på julmarknad i Ärla i helgen och jag tvekar på att pappa vill skjutsa mig (med tanke på att han bor där ute :p ). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback