Akuten

Ja, jag berättade ju att jag hade vart på akuten i torsdags. Det var väl inte så illa som det låter egentligen :P  Jag har haft mycket ont i magen senaste året. Dom senaste sex månaderna har jag haft jätte mycket ont.  Det värsta är man vaknar på natten av att man har ont och inte kan somna om för det gåt inte över. Så har det varit 2-3nätter i veckan nästan sen augusti. Då efter några timmar så brukar jag kunna somna av utmattning.  Senaste månaden har jag oxå börjat spy när jag vaknar av magont. Vilket kankse är ett tecken på att nått inte riktigt är som det borde? :P Folk har sagt att jag borde gå till läkare..... Men äsch då, jag är väl som min pappa, vi går inte till läkarn förns vi e döende typ :P Så jag har inte riktigt brytt mig när folk har sagt det :P Men torsdag natt började mitt magont vid tre på natten, det gjorde ondare än vad det någonsinn hade gjort typ. Och det vägrade släppa! Kräktes gjorde jag tre gånger den natten. Och när klockan var ungefär elva och det fortfarande gjorde lika ont, jag kunde inte ligga då gjorde det ont, jag kunde inte sitta, stå eller gå för det gjorde ont hela tiden ovasett. Jag var gråtfärdig och viste inte vart jag skulle ta vägen! Jag vist att det inte var blindtarmen för mitt magont satt längre upp, det satt i magsäcken.  Jag gjorda då själv ett val o sa att vi måste till akuten. Daniel kom hem ca två timmar senare då jag fortfarande hade lika ont och gick vikt dubbelt, för att gå rakt gick minsan inte! 

Helt otroligt så från vi kom in på akuten till vi var ute igen gick det  75minuter, måste va  nån sorts rekord :P  hehe. Iallfall trodde dom att det var brock på magmunnen.... Jag  har nu fått piller som typ dämpar magsyran, lugnar magen (riktigt koll har jag ju inte höhö) Och nu mår jag bra :) Och förhåppnongsvis håller det i sig :)

Så då vet ni nu hur det var :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback