Ett tangentbord utan ord....

Jag sitter o stirrar på tagentbordet och vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det här är jobbigt. Rikitigt jobbigt. I går dog min Bestefar, min morfar.

Mamma ringde mig i söndags och berättade att Bestefar hade fått slag (kommer inte riktigt ihåg om det var just det) så han låg på sjukhus och det var allvarligt, han hade bara några dagar kvar.  Sen i tisdags säger dom (sjukhuset) att dom har börjat leta plats åt honom på ett ålderdomshem, så alltså var han bättre?  Jag skulle egentligen ha åkt till norge igår, men jag o mamma diskuterade lite och kom fram till att jag kunde komma på måndag istället. Eftersom han då var bättre kunde jag gå i dopet till två av mina bästa vänners dotter på lördag. 

Men han höll inte ut och igår tog han sitt sista andetag. Jag var inte där men han hade iallafall familj runt sig.  Jag är ändå glad jag inte åkte igår, för jag skulle inte vilja få reda på att han var död medans jag satt på något tåg. Jag skulle ändå ha kommit ca 9timmar för sent. 

Just nu sitter jag i Hallsberg. På väg mot Gjövik. På väg hem till familjen. 

♥Jag o Bestefar ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback