Julklappen till mig själv.

Jag köpte julklapp till mig själv julen 2007. En symaskin. Jag hade länge önskat mig en, men hade aldrig haft ekonomi för det. Jag hade länge velat sy kläder och andra saker. Men utan symaskin var det lite svårt. Jag köpte en på Rusta för 995kr, en relativt enkel maskin, men som en första symaskin var det tillräckligt. Jag köpte maskinen och i fem år stog den bara där och log hånfult mot mig, jag vågade aldrig sätta mig vid den och sy. Första gången symaskinen användes var 26 Maj i år, 2012.

Det var 8 gardiner som skulle sys. Det var lite nervigt att sitta där och inte veta om maskinen ens funkade. Men den funkade, och det bra för att vara en billig symaskin :) Under tiden jag sydde gardinerna spridde glädjen sig i kroppen över att sitta där och sy, och det enda jag kunde tänka på var att sy kläder! Jag hade pirret i magen, som man har när man är kär.

På en vecka sydde jag tre klänningar. Tre klänningar som använts flitigt i sommar :) Två av klänningarna använde jag brottarlinnen som överdel och till det sydde jag en stor kjol, lite 50's och pinup inspirerad. Den tredje (var dock den andra jag sydde) är helt engendesignad med eget ritat mönster :) Det känns otroligt kul, att den andra klänningen jag sydde, var helt min egen :) Där föddes kläddesignern Beathe :) Nu gör jag egendesignade kläder men har även vidareutvecklat det och syr egendesignade väskor :) Jag har konstant det där pirret i magen, jag känner mig kär, jag älskar min symaskin och det vi skapar ihop!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback