Mat jag saknar!

Mat jag saknar från mitt älskade norge!
Bild 1 - Tomatsuppe - Min älskade tomatsoppa! Att leva utan den är faktiskt riktigt jobbigt! Det fins ju tomatsoppor här i sverige, men inte en enda en smakar gott, absolut inte som denna!! Och Toro fins ju här i sverige så jag tycer absolut dom ska sälja den här!!!
Bild 2 - Nökkelost - Jag har vuxit upp med denna underbara ost. Min morfar har i nästan alla år bara käkat denna ost på sina mackor. Iallafall när jag var där!  Och även om han nu sista året har slutat käka den, så måste den finnas med på bordet i julen och andra gånger familjen samlas hemma hos mormor & morfar!
Bild 3 - Gele - Geeeeleeee.. hmhmhmh(kommer inte ihåg texten) ... freiaa geleee! Varför detta inte fins i sverig förstår jag inte! Gele som e så gott! :D
Bild 4 - Noras rörste jordbärsyltetöy - Typ hemmagjord jordgubssylt! Dock är det min moster Vigdis som gör den bäst!
Bild 5 - Fiskegrateng - Världens bästa fiskgratäng! Fins verkligen ingen bättre! Jag saknar den verkligen! Jag saknar den norska fiskgratängen överlag! För den svenska är inte alls samma grej!
Bild 6 - Villa - Villa Faris som vi kalr den :) En champagne läsk :)
Bild 7 - Bröd - Riktigt bröd! Sveriga kan inte möta sig med Norg när det gäller bröd! Kneipbröd sier jag bare! :D
Bild 8 - Maarud sprö mix, potetgull - Mina favorit chips!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-20 @ 14:25:39
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback