Stressad...

Det är ganska mycket som händer i dagarna så det är därför bloggandet har fått lida lite....  Åker till norge på söndag och ska va där i nästan två veckor, hem o träffa familjen och ska i bröllopet till min bästa barndomskompis :)  Ska bli så kul!   Men man kommer ju inte direkt ha semester ändå :p  nej du...   här följer arbetet efter, så är det väl när man håller på o startar företag ;p
Lite av det som ska göras innan jag åker söndag morgon:
  • Måla klart hos Invid
  • Byta skrivarfärg hos clas ohlson
  • Måla motiv på min klänning som jag ska ha i bröllopet
  • Måla tre tavlor som ska med till norge
  • Lämna bilen på service...
  • Städa här hemma
  • Lämna Molle min papegoja hos min pappa...
Det är mer, men efter att ha målat hos Invid till 23.15 idag så e jag lite slut i huvet  :P
Jag tänkte lämna in bilen på service innan jag åker till norge för att va på säkra sidan att bilen är hel, för det är inte direkt kul o bli stående  nån stans på vägen i det här vädret!
Jag har inte använt bilen sen jag kom hem från norge sist... alltså 4januari vilket betyder att den har stått still i tre månader, jag bor ju ganska centralt så har inte haft nått behov av den.  Så jag skulle lämna in bilen på service tisdag morgon.
Kommer på måndag kväll att oj jag kanske borde gräva fram bilen och fylla bensin...  Jo......... Det tar mig TVÅ timmar att gräva fram bilen!  Det tar över en timme att bara gräva fram frontrutan :P  Tre månaders snö, som fryst, smält o fryst igen är ingen enkel sak att få bort :P
Sen när jag äntligen får bort all snö från bilen kom jag ändå ingen väg med bilen för det var en meter med snö bak bilen.  Och hur ska jag lösa det då? Jag har ju ingen spade lixom.. så springer upp till min granne.. som jag tyckte borde ha en spade, men det hade han tydligen inte.... Janne jag är besviken :P  du ska ha sånt! :P
Så jag tänker hmm jag måste ju lösa detta på nått sätt men hur.. aha jag går till statoil och flörtar lite med dom, då får jag säkert låna deras spade :) Och så klart fick jag det :) jag e ju så söt så hur skulle dom kunna säga nej ;)
Det tog nästan en timme att få bort snön bak bilen...  men hjälpte det nått??  NEJ :(  Bilen satt fast, den bara spannt... Så grannen som inte hade nån spade kom med sin bil och försökte dra ut min bil, men min bil e typ dubbelt så stor som hans lilla sak så det gick ju dåligt :P
Så jag ringde pappa och han skulle då komma tisdag kväll o hjälpa mig, men det funkade ju heller inte :/   Jag gillar att min bil e så stor o så men kankse inte just nu... :/  Pappa säger då att verkstan som ska kika på min bil kan komma o hämta den.
Så kl 10.40 ringde jag dom idag, då säger dom att dom skulle komma om en timme... när klockan var 13.20 hade jag lessnat på att vänta så jag bestämde mig för att gå till Invid för att jobba. Jag hann gå 4 meter utanför min dörr då ringer dom och säger att dom kommer kl 14.30 och hämtar bilen.
Så jag springer ner på stan o fixar lite små grejer, gick förbi Friskis & Svettis o pratade lite med dom, dom vill att jag ska måla lite i deras fikarum :)
Kl 14.30 står jag vid min bil på parkeringen och gubbarna från verkstan kommer i en liten bil......  Dom får mina bilnycklar och säger vi ska bara åka o hämta den stora bilen så kommer vi tillbaka och hämtar din bil. JAg berättade vad som jag trodde var fel på den, sen gick jag till Invid för att fortsätta måla....
När jag då kommer hem 23.30 ikväll så kollar jag bort på parkeringen  och vad är det jag får se där? JO MIN BIL står KVAR!!!!!!! WHAT THA???????? Jag går bort till bilen och ser att dom har inte ens varit där och försökt dra loss bilen!!!!!!!    Bilen måste va klar senast på fredag lixom!!!!  Så om bilen står kvar när jag vaknar imorgon....då-.......
Bloggar mer imorgon då ska ni få se bilder från Invid jobbet :)
Nu ska jag nog sova, hade tänkt jobba lite mer men e såå trött.



Kommentarer
Postat av: Jakobkristin

Great .Now i can say thank you!

2011-12-09 @ 11:33:33
URL: http://jakobkristin.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback