Melodifestivalen.....

Då har jag lyssnat på alla bidragen inför morgondagens melodifestivalen.......

*Jag måste tyvär säga (och det gör ont i hjärtat!!) att jag är riktigt besviken på darins låt! Hade hoppats på att få en riktig Darin dänga men nej så blev det inte, det blev en ballad... den är ok men inte så mycket mer... den växer efter några gångers lyssnande

*Timotej er inte direkt nån melodifestivalen låt men en skön sommar låt lixom :) Timotej är väl dom enda med en refräng som man rycks med i...

*Elin Lantos låt är en av dom bättre, men ingen låt som kan vinna, men jag tror det kan bli en bra show.

*Getty Domein...... ja vad ska jag säga? hör INTE hemma i svenska melodifestivalen! (orkade inte ens lyssna klart på låten..)

*Alcazars låt är en av dom bättre! dock inte av deras bästa, så hoppas att den blir riktigt bra med deras show.

*Erik Linder... en tråkig ballad.... tyvärr. Jag gillar erik men den här typen av ballader har vi hört så många gånger...

*Johannes Bah Kuhnkes låt påminner mig om Andreas johnsson faktikst... är nog lite hans röst och att det är en lite maffigare, rockigare ballad...

*Crucified Barbaras låt  är en ganska tråkig rock/punks ballad

Den här deltävling är en rejäl besvikelse tycker jag...  det är fler av låtarna som är bra... men det är INGEN som biter sig fast i minnet, ingen refräng man känner att den här måste jag sjunka med i, eller som jag kommer nynna på fram tills imorgon!

Men dom som jag har tron på imorgon är: Elin Lanto, Timotej, Darin och Alcazar


Men min favorit låt är fortfarande Salem Al Fakirs Keep on walking,  sen kommer nog Eric Saade på en stark andra plats! :)  Där kan vi snacka refräng man måste sjunga med i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback