Man lär sig nått nytt varje dag :)

Jag håller ju på med idéer till t-shirt tryck o så...   och förra veckan la jag ut några bilder på hur mina tavlor kan se ut på en tröja..   Det enda programmet jag har använt förut är paint
(och där kan man ju inte göra mycket direkt...) men till dom bilderna jag la ut använde jag paint.NET vilket är ett ganska bra gratis program, lite likt photshop :)  Men eftersom jag hade fottat tavlorna så var det ju nyansskillnader i färgen osv så det lettaste var att bara ta bort den svarta bakgrunden och låta resten
va som det va och klistra inn den på en t-shirt skiss. Nu har jag hållt på att göra nya skisser av mina
tavlor som jag ritar på ett vitt papper med bara en svart tusjpenna, och sen skannat inn bilden, och så bra som det blev! :) Då kan jag göra en massa olika färg förslag utan några problem alls :)  Så det här kommer jag fortsätta med :)  På ett sätt kan man ju tycka att det blir lite extra arbete eftersom jag måste rita upp en massa nya skisser o så, men det kommer vara så otroligt skönt att ha klara skisser på alla tavlor för då kan jga göra massa färgexempel osv :) Jag e så nöjd med mig själv idag hihi :)   (Jag vet att det här troligen inte är nått nytt för dom flesta andra men man är inte blond för ingenting ;P hihi )
Så här såg exemplet ut i veckan...
Och efter idag ser det så här ut:

Så jag tror det här kommer bli bra :) Eller vad säger ni?
Nu borde jag städa min kreativa hörna snart..  men man kanske skulle sova lite först :)


Love B



Kommentarer
Postat av: KAN DEE DRAWiNGS

Tack snälla goa du! :) Kramar

2010-02-11 @ 11:35:47
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/
Postat av: Em

Du är utmanad! Här; http://emelojs.blogg.se/2010/february/3-saker-du-ar-nojd-med.html Som tack för hjälpen får du biobiljetter!

2010-02-11 @ 17:00:05
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback